Årsarkiv: 2014

AUGUST KROKSTRÖM VOLVOCUP- OCH SSK-MÄSTARE 2014!

VolvoCupen har fått sin första mästare, och det var utan tvivel. August Krokström Volvo 855 underströk vem som varit årets gigant. Fullträff i kvalet Fini Shoot Out följdes upp med ett felfritt lopp som slutade med överlägsen seger i tävlingen och mästerskapet!

VCoSSKmastare2014_560

Mycket stod på spel i finaltävlingen. August var visserligen klar mästare, men bakom honom skulle tre förare göra upp om platserna två till fyra. Dramatiken tätnade när tabelltvåan Daniel Malmborg 850 och Jan Johansson 940 kvalade sämre än topp fem, vilket skulle inneburit en andra chans i Fini Shoot Out. Dit gick dock tabelltrean Erik Halvorsen S40!

 

I Shoot Outen fick Erik sällskap av August, Jimmy Andreasson 850, Edvin Hellsten 850 och Emil Karlsson 850. När krutröken lagt sig i denna urladdning över ett enda flygande varv stod August som solklar vinnare. Jimmy var tvåa, Erik trea, Edvin fyra och Emil femma.

 

VolvoCupen tillämpade stående start i finalheatet och det skulle skörda några offer. Inte i form av krascher, men i form av drive through-bestraffningar på grund av tjuvstarter. Mantorps startraka lutar lite nerför och det vållade några förare problem att stå still.

 

SSK-final på Mantorp Park med Radical & Ginetta.August gick till spets från Pole Position, startruta ett. Erik H gjorde en kanonstart och gick omgående upp på andra plats. Trea iväg var Jimmy Andreasson. I detta läget hade Erik silvermedaljen i sin hand, men det skulle ändras.

 

Efter något varv hängde tävlingsledningen ut svarta flaggan för Jimmy Andreasson och strax därefter fick Anton Eliasson densamma. Drive through, passering genom bandepån i 50 km/h, för felaktig start.

 

VCfinalpall2014_300När målflaggan föll var August först och Erik tvåa. Bakom Erik kom en rookie som passade på att ta sin första pallplats! Edvin Hellsten (till höger på bilden) har haft en del tekniska problem under säsongen och tyckte var väldigt skönt att få visa vad han gick för innan året var slut. Fyra var en annan nöjd förare, nämligen Emil Karlsson. Daniel Malmborg slutade femma, vilket räckte för att bärga silvret i mästerskapet!

 

VCorookie_300August har gått i mål i samtliga tävlingar i år. Han har tagit sju segrar och en tredjeplats på 11 starter och samlat ihop 892 poäng. Detta i kombination med att VolvoCupen är SSK:s största klass gjorde honom till SSK:s bästa poängplockare och han utropades till mästare både i VolvoCupen och SSK. Tvåa i VolvoCupen blev Daniel Malmborg 720 poäng. Trea blev Erik Halvorsen, bara 6 poäng efter Daniel. Fyra var Jan Johansson 660 poäng och femma kom årets rookie, Anton Eliasson, på 540 poäng. Grattis alla duktiga förare! (Bilden visar från vänster till höger: Daniel Malmborg, August Krokström, Anton Eliasson och Erik Halvorsen.)

 

VolvoCupen har under året varit SSK:s största klass. Den har bjudit på den bästa underhållningen och förarutbildningen tack vara nya grepp! Första nyheten var Fini Shoot Out, ett extra kval där de fem snabbaste från grundkvalet fick göra upp om placeringarna via ett enda spännande flygande varv. Andra nyheten var stående start i det ena av två heat varje racehelg. Det tredje, och kanske allra bästa, var omvänd start för de åtta främsta till heat två. Där har det varit mycket dramatik och högklassig bilkörning!

 

/VolvoCupen

 

2014 GÅR MOT SITT SLUT

Säsongen 2014 går mot sitt slut – länge leve säsongen 2015!

Ledningen för VolvoCupen – en av Sveriges största och just nu mest spännande racingserier – skulle inför den stora Finalen vilja kommentera årets säsong och ge en liten inblick i den kommande säsongen 2015.

Inför den här säsongen stod det klart att det fanns ett intresse för att utveckla serien mot en mer ”proffsig” serie där inte bara förare på väg uppåt i sin karriär, utan även de som ville ta ett steg tillbaka kunde finna en utmaning. Vi förstod tidigt att en del nya och spännande moment måste till för att vi skulle lyckas med detta och vi tror att vi kom en bra bit på vägen redan från början!

Med facit i hand, kanske det var så att de flesta hade tagit sina beslut om sin racingsäsong när dimmorna kring VolvoCupen skingrades i våras. Det var på gott och ont förstås, men 15-16 bilar i klassen i år var perfekt för då fanns det både tid och möjligheter att finslipa de nya momenten för såväl tävlingsledning som funktionärer och inte minst för årets föraruppställning.

Vi tog oss friheten att i Cupledningen diskutera om vad som varit bra och vad som kan förbättras och pratade även med några förare om läget. Här nedan sammanfattas dessa synpunkter och det står vem som helst helt fritt att kommentera eller att ha synpunkter på innehållet. Det är givetvis inte heller Sanningen, utan synpunkter och uppfattningar – så som vi uppfattat dom.

Vad har varit roligast med säsongen 2014?

 Generellt kan man nog säga att hela förändringen inför säsongen är den stora positiva grejen med hela Cupen. VolvoCupen har visat att konceptet ”Maximal racing – Minimal kostnad” i kombination med idogt arbete har gett en stark klass, när de flesta andra klasser i motorsverige gått bakåt! Med Maximal Racing menar vi förstås att man får en rad olika moment som t ex omvänd startordning och Shoot Out för en i sammanhanget billig peng. Normalt får man söka sig högre upp bland klasserna för att hitta motsvarande. (Faktiskt ända till STCC-klassen, med sina tre kvalomgångar)

Men också att vi har lyckats med att knyta nya klassponsorer till oss och där vi kunnat nå ut genom vårt samarbete med Motormagasinet på ett helt annat sätt än tidigare. Vi har med hjälp av nya sponsorer kunnat erbjuda snygga klassponsrade kläder för att skapa gemenskap och samhörighet, vi har en titelsponsor för vår Shoot Out, vi har fina nya sponsorer som hjälper oss med viktiga trycksaker och displaymaterial och vi har en huvudsponsor som hjälper oss finansiellt på ett generöst och bra sätt och som utgör grunden för en långsiktighet för VolvoCupen.

Vilka förväntningar fanns på VolvoCupen inför säsongen?

Svaret är lika klart som enkelt: Att förnyelsen skulle innebära att vi skulle kunna behålla eller helst öka antalet förare och team. Dessutom med en bättre sammanhållning med t ex ett gemensamt tält och material för egen marknadsföring. Check säger vi, med undantag av det gemensamma tältet. Men det finns med på göra-listan inför 2015.

Kunde något ha varit bättre?

Här har vi faktiskt en liten synpunkt: Responsen från de egna leden/klassen när man bett om input eller hjälp, för det är en ganska begränsad skara som engagerar sig i något annat än det som man själv håller på med runt sig själv och sitt eget tävlande. Och skall vi kunna nå ut till ännu fler, så måste kanske fler ställa upp och visa VolvoCupen som gjordes på Elmia i påskas, som gjordes på GBG City Race osv. Det kräver lite extra, men det ger så otroligt mycket tillbaka.

Har vi något budskap till SSK?

Här har vi en vädjan till SSK, och det är att VolvoCupen absolut måste få köra som egen klass vid samtliga tävlingar. Med all respekt för övriga tävlande i andra klasser som ”hamnar” i VolvoCupens heat, så måste vi få köra som en egen klass. Se VolvoCupen som den tillgång den är och prioritera den ifråga om körtider och inte bara köra ex vis Shoot out ”i mån av tid”. Men här kommer vårt gemensamma arbete in igen och det kommer aldrig att bli några diskussioner om blandning om vi är tillräckligt många. Så det skall vi absolut vara 2015! Samtidigt vill vi ge en eloge till SSK för sin positiva inställning till våra önskemål om bl a ändrat tävlingsgenomförande och flexibilitet bland alla inblandade funktionärer.

Nåt annat som har varit bra?? 

 Vi har sålt våra gemensamma jackor för mer än 10 000kr och alla tycks ha burit jackorna med stolthet och kommentarer som ” det känns som man kör i en riktig racingklass nu” värmer riktigt härligt kan vi säga.

Men utöver att våra gemensamma kläder varit en succé, tycker vi att de förare som stått på prispallen har skött sig föredömligt, inte minst när det gäller att ta på våra sponsorkepsar. Inget gnällande och vi är helt övertygade om att alla förare har samma inställning till detta.

Ett annat mycket glädjande inslag är att samtliga förare varit noga med att förse sina tävlingsbilar med våra sponsorers dekaler. Inget knorrande här heller, utan tvärtom har man omedelbart satt på nya i de fall de har behövt bytas ut. Hedrande!

Så…

 …nu är vi redan igång med att planera för 2015! Manegen är hyggligt krattad, men vi måste som vi sa tidigare hjälpa till med att få allting i hamn. Vi har ju bl a en ambition att få ett gemensamt tält till nästa säsong (vi har redan tältet), men det behövs resas och det skall dessutom tas ner. Men hjälps vi åt och det kan inte vara så mycket jobb, kan vi ännu enklare rekrytera nya förare som snabbt kan finna sig tillrätta både socialt och tekniskt.

Nu ser vi framåt mot en spännande final där framförallt kriget står om de återstående platserna bakom segraren. I det sammanhanget vill vi ge en stor eloge till er förare som tävlat hårt och underhållande men juste och inom reglerna.

Men vi ser också fram emot nästa säsong! Den skall bli ännu bättre med ännu fler förare – minst 25 st!

Häng med!

Styrelsen för VolvoCupen

VOLVOCUPENS 5:E RACEHELG – KINNEKULLE RING

Säsongen går mot sitt slut och VolvoCupen har kört sista racehelgen före finalen. Mycket stod på spel, det märktes! Förare gjorde misstag och det var en del materialfel.

Nervdallret började på kvalet. Den som normalt varit säkerheten själv i kvalsammanhang, August Krokström 855, gjorde en rejäl avåkning som sånär tvingade honom att bryta tävlingen! Jimmy Andreasson 850 visade att han skulle bli att räkna med genom att slå till med en superb bästatid. Han följdes av Daniel Malmborg 850 som fick till ett fokuserat, snabbt varv. Därefter följde August, med tid satt före avåkningen. Erik Halvorsen S40 var 4:a och Oscar Hillström S40 hade hittat formen och gick in som 5:a.

Fini Shootout skulle köras, men på grund av en plötslig rejäl regnskur beslöt tävlingsledningen att stryka den av sportsliga skäl.

Start-heat1_300

Race 1, som körs med stående start, blev händelserikt som vanligt. Jimmy Andreasson och Daniel Malmborg som stod i första led överraskades av August Krokström, 3:e rutan, som fick till en perfekt start och gick till ledning. (På bilden är Jimmy till vänster, August på väg fram i mitten och Daniel till höger.) Det visade sig dock att Augusts bil inte var helt kurant efter avåkningen på kvalet så han fick tämligen omgående släppa Jimmy förbi sig. Sen var det ställningskrig några varv innan Daniel Malmborg gjorde en attack på August. De stötte ihop några gånger och det resulterade i att Erik Halvorsen, som legat och lurpassat bakom, kunde smita förbi upp till 2:a plats. August bet sig fast på 3:e plats men Daniel rasade tyvärr ner några placeringar. 4:a i racet blev Anton Eliasson 850, 5:a Janne Johansson 940 och 6:a Oscar Hillström S40.

Race1-pall-140823

Race 2, där det tillämpas omvänd startordning för de 8 främsta, gav också ett underhållande race. I första led startade Magnus Hasselström 855 jämte Daniel Malmborg. Daniel gjorde processen kort och gick tidigt upp i ledning. En ledning som han bevakade tämligen komfortabelt ända in i mål. Från 4:e led (startade som 8:a) stormade Jimmy Andreasson fram och passerade den ene efter den andre. Han var i sitt livs form och kom ända till 2:a plats!
– Jag önskade så att det skulle vara några varv till, sa Jimmy efter målgång. Jag tror jag kunde gett Daniel en match.

3:a slutade Magnus Hasselström, som tog sin första pallplats i VolvoCupen.
– Det tog lite tid att komma hit, sa Magnus på prisutdelningen, men nu tänker jag fortsätta såhär!

4:a slutade Janne Johansson och 5:a August Krokström, med en ivrigt jagande Erik Halvorsen bakom sig.

Race2-pall-140823

Tittar man på tabellen så kan man konstatera att August Krokström är klar VolvoCup-mästare. Detta trots att VolvoCupen ändrat poängsystem och infört omvänd startordning till race 2. (Det försvårar att ta framskjutna placeringar i båda racen.) Han kan se tillbaka på en mycket väl genomförd säsong, men det var en hårsmån ifrån att det slutat helt annorlunda!
– Jag har mitt team att tacka för att det gick vägen idag, sa August efter målgång. De slet verkligen för att få ihop en bil till mig.

Framifrån

Bakom August är det 3 förare som slåss om pallplatserna i VolvoCupen. Daniel Malmborg ligger bäst till, 28 poäng före Erik Halvorsen. Sen är det ytterligare 26 poäng till Janne Johansson. Med tanke på att det är 100 poäng för en seger så lär dessa herrar inte lämna något åt slumpen till finalen på Mantorp Park den 4/10. Missa inte den!

 

/VolvoCupen web

 

TRE RACE KVAR

Det drar ihop sig – tre race kvar i häftiga VolvoCupen 2014!

I skrivande stund är det bara 10 dagar kvar (race 23/8) till två av tre avslutande race i VolvoCupen och redan nu börjar man få puls inför det som väntar! Tro inte för en sekund att någonting är avgjort, för det är hela 300 poäng kvar att köra om och just poängskalan är en av flera pulshöjande ingredienser i VolvoCupen som vi infört i år. Allt för att behålla spänningen ända fram till säsongens svängande svartvitrutiga målflagg.Raceweek på Kinnekulle Ring

Så här långt har VolvoCupen varit en lysande fyr i den trista racingdimma som råder i Sverige idag med fem nyrekryterade förare och ett stabilt antal anmälda förare med ca 20 st. VolvoCupen har också lyckats knyta ett antal spännande klassponsorer till sig och de ser du rullande här till höger. Framgångsingredienserna tror vi har varit öppenhet och delaktighet där team och tävlande har fått komma till tals. Vidare spännande, nya och utmanande regler som inte bara är till för att tillfredsställa ett sviktande publikantal. Sist men inte minst tydlighet och enkelhet där alla från SSK till förare, mekaniker, publik, sponsorer och media vet vad som gäller ett antal år framåt. Det gör att man kan planera sin budget och verksamhet utifrån detta.

Men nu tittar vi framåt mot de avslutande racen! Det återstår som sagt hela 300 poäng att fördela bland alla förare (100 poäng för seger) och åtminstone de i Top 5 har en teoretisk chans att stå som slutsegrare (även om det i ärlighetens namn kanske mer är teori än praktik för några av dessa). Vi är fullständigt övertygade om att samtliga inblandade i tätstriden har räknat och kalkylerat på otaliga scenarion och att den egna positionen är solklar inför de återstående heta asfaltsbataljerna. Från Cupledningens sida hoppas vi givetvis på hårda men ärliga race som i en förlängning skickar svallvågor ut i hela racingsverige! Därigenom skapar vi ännu bättre förutsättningar för klassen nästa år och de år som följer.

Det är lite tidigt att redan nu spekulera om nästa säsong, men vi både tror och hoppas på att klassen kommer att växa ytterligare. Har ni dessutom några tankar eller idéer som kan bidra till detta, så tveka inte att kontakta den som råkar stå närmast i depån – svårare än så är det inte i VolvoCupen och så skall det vara!

Nu önskar vi alla förare med sina team och anhöriga en riktigt rolig och spännande avslutning på säsongen! Må bäste förare till slut stå högst upp på pallen, men ge honom (för det blir en han) en riktig match ända in i kaklet!  Go, go, go!!

/VolvoCupen

Följ VolvoCupen på Facebook www.facebook.com/volvocupen och följ tävlingarna på www.sskserien.se

 

VOLVOCUPEN UNDERHÖLL PÅ RACEWEEK

 

Vilken helg och vilka prestationer – i 28 graders värme, i skuggan! SSK:s hemmabana var platsen och det var långt mer än 100 startande i många intressanta klasser. VolvoCupen körde sin fjärde racehelg 2014.

Som vanligt var det i VolvoCupen det hände. Det började med den nervkittlande Fini Shootout på kvalet. Där briljerade August Krokström 855 med en kraftansträngning som med stor marginal gav Pole Position, bästa startplatsen, till Race 1. Shootouten såg också ett nytt namn i topp. Edvin Hellsten 850  fick till ett kanonvarv och knep andraplatsen. ”All time high” för honom och stärkt självförtroende! Trea var Jan Johansson 940, fyra Erik Halvorsen S40 och femma Daniel Malmborg 850.

4I2B4284_600

I Race 1 gjorde August processen kort med konkurrenterna efter en bra start och ett felfritt race. Han vann klart med Erik Halvorsen S40 på en lika klar andraplats. Tredje plats knep Jan Johansson 940 före fyran Daniel Malmborg 850.
4I2B5554_600
IMG_4952_600Till Race 2 startar man i ordning som man placerade sig i Race 1, med undantag för de första 8 som man vänder på. Allt för att skapa underhållande race och ge förarna utmaning och utbildning. Då blev det Emil R Karlsson 850 som startade i Pole Position, med Anton Eliasson 850 jämte sig (se bilden ovan). I andra led startade Jimmy Andreasson 850 som också han gjorde ”all time high” då han ganska omgående körde om de två i första startled och ohotad kunde ta sitt livs första seger i VolvoCupen. Han blev också helgens näst bästa poängplockare och avancerade flera platser i den totala tabellen. Tvåa i racet blev stabile Daniel Malmborg och Jan Johansson knep ytterligare en tredjeplats efter intensiv uppvaktning av August Krokström.

Inte nog med detta, helgen såg flera positiva prestationer. Ulf Borgström som kom in i årets serie så sent som förra tävlingen satte personbästa (varvtid) i Race 1 med över en sekund. Det följde han upp med att sänka ytterligare en halv sekund i Race 2. Fortsätter han så, så kommer han att vinna finalen!

Det var många positiva reaktioner från publiken på plats. VolvoCupen är helt klart bland det bästa som finns i svensk racing idag!

/VolvoCupen

GÄSTKRÖNIKA REGERANDE MÄSTAREN

Hälften klart – men hälften kvar!

Tjena!  Mackan här, som är ombedd att skriva några ord. Även om jag inte är ute på alla tävlingar längre måste jag säga att det är jäkligt kul att följa VolvoCupen. Den har fått ett sjukt lyft jämfört med tidigare år och nu passar den ju så väldigt många fler än vad den kanske har gjort tidigare. Dels är det en utbildningsklass för de förare som vill gå vidare (och vem vill inte det?) och dels passar den kanonfint in för de förare – som till slut jag själv – insett att livet inte bara måste bestå av racing. Jag tänker förstås på de nyheter som införts till i år med omvänd startordning, stillastående start och inte minst en häftig Shoot out! Här finns nåt för alla och det vet jag kommer att ge en extra boost till klassen.

Hur ser det ut så här långt i VolvoCupen? Tänker man tillbaka på den förra säsongen kan jag bara säga att det mycket väl kan bli så att ingenting – absolut ingenting – är klart förrän den rutiga faller på Mantorp i höst. I fjol vann jag de fyra första racen, kvalade först, satte varvrekord och allt det där, för att sedan inte kliva högst upp en enda gång till förrän det var dags för final. Så Lillkroken (August Krokström) skall inte känna sig alltför säker, för nu har Janne Johansson hittat både pedalen och motivationen igen och Daniel Malmborg har fått ett självförtroende som är starkare än någonsin.  Och kolla lite bakåt så hittar ni Anton Eliasson i en vit 850 med en formkurva som en rymdraket. Och som grädde på moset finns alltid den revanschsugne norrmannen Erik Halvorsen som inte lägger fingrarna emellan när han har slagläge – som nu! Och glöm inte Oscar Hillström, han är snabb när grejorna håller, så låt oss hoppas på det resten av säsongen! Plus alla andra som gärna vill ha ett ord med i laget och det skulle också vara jäkligt kul att se min fjolårsbil göra bra ifrån sig på finalen. Så håll i hatten/hjälmen Lillkroken!

SSK & SPVM-final Mantorp Park

Finalen ja, om den blir som förra året kan vad som helst hända och det kommer det antagligen också att göra för det är ju FINAL!  Jimpa och jag växlade plats i kvalet och jag hade turen att sätta mitt snabbaste kvalvarv i slutet av kvalet när Jimpa istället blev avflaggad för att tiden var ute. De ynka fyra hundra-delarna jag hade tillgodo på Jimpa gav mig en pole position som sedan gav mig en seger i VolvoCupen och ett SSK-mästerskap. Med det vill jag bara säga att marginalerna är så otroligt små, att det gäller att hålla plattan nere och lite till ända till målflaggan i september!

Lycka till alla VolvoCupare! Och du – det finns alltid något mer du kan göra med din bil, om du så bara tejpar motorhuven…

Racehälsningar

Marcus ”Mackan #1″ Larsson

=>  Följ VolvoCupen på Facebook.

BÄSTA UNDERHÅLLNINGEN – VOLVOCUPEN I FALKENBERG!

 

VolvoCupen körde sin tredje racehelg på Falkenberg Motorbana den 14/6. De första racen i år har bjudit på innovativa och utvecklande grepp som omvänd startordning och både rullande och stående starter. Resultatet har inte låtit vänta på sig, det har givit sveriges bästa racing! Nu var det dags för nästa förbättring, en s.k. shoot out på kvalet. Daniel Malmborg Volvo 850, hanterade både kval och race på bästa sätt. Förutom att han tog sin första seger någonsin i VolvoCupen var han också helgens bästa poängplockare och gick upp på andra plats totalt i serien!

20140614-_ILD2272

Janne Johansson 940, Daniel Malmborg 850 och August Krokström 855. Race 2 på Falkenberg.

En samarbetspartner nappade på idén om extra krydda i kvalet och så föddes Fini Shoot Out. _DSC5993De fem snabbaste förarna från ordinarie kval fick ladda om och ge sig ut på ett enda flygande varv för att få sin placering i topp fem. Adrenalin, stress, fokus och rätt inställningar på bilen var det som fällde avgörandet.

I det första historiska Fini Shoot Out tog August Krokström Volvo 855 en övertygande seger och knep Pole Position, startruta ett. Erik Halvorsen S40 blev tvåa. Trea blev Janne Johansson 940. Fyran, Daniel Malmborg 850, kommenterade den adrenalinpumpande Shoot Outen med ett stort leende som bekräftade att det varit nervkittlande. Femma var Oscar Hillström S40.

Race 1 drog iväg från sin stående start och racet blev disciplinerat. Det var några omkörningar, men när förarna startar i snabbhetsordning tenderar det att dra ut fältet. August Krokström var omutlig och vann ohotad före Erik Halvorsen och Jan Johansson.

Race 2, som startar med omvänd startordning, har hittills varit VolvoCupens bästa underhållning. Idag startade snabbaste från Race 1 på 6:e och 5:e startposition, och 6:an från race 1 startade i Pole Position. Oscar Hillström var det som anförde fältet denna gång.

Prispall R2

Starten sågen en del omkastningar och några lättare sammanstötningar men snart var jakterna ett faktum. August Krokström var snabb och tog sig upp till 3:e plats. Oscar Hillström bröt med tekniska problem och Anton Eliasson 850 gick till spets! Anton försökte hålla undan, men fick efter några varv se sig omkörd av en inspirerad Daniel Malmborg. Samtidigt som det skedde satsade August lite för optimistiskt på ett innerspår där banans utformning gör att det bara blir smalare och smalare. Med 2 hjul på gräset kunde han inte få stopp utan fortsatte förbi banan, ut i en sandfålla. August tvingades uppsöka depån med punktering, men de andra fortsatteracet. Bakifrån kom Janne Johanson smygande och han lyckades ta sig förbi Anton, upp till en andraplats. Ställningen i mål var etta Daniel Malmborg med sitt livs första seger, Janne Johansson tvåa efter en bra uppkörning och trea Anton Eliasson som även han stod för sitt livs bästa resultat i VolvoCupen. Bra prestationer av alla tre, och ännu ett underhållande race i VolvoCupen!

En sak värd att nämna är Oscar Hillström och teamets bedrift. Oscar totalkraschade sin S40 förra tävlingen. De byggde en helt ny bil på de tre veckorna från föregående race. Att de gjorde allt för att komma till start förtjänar medalj! All heder och respekt till Hillströms. Där är ingenting omöjligt!

/VolvoCupen

VOLVOCUPEN PÅ GÖTEBORG CITY RACE

VolvoCupen fick inte vara med och köra, men vi var på STCC:s City Race ändå :-)

Bröderna Hellsten hade tagit med Edvins fina 850 och representerade VolvoCupen ihop med KAK (Kungliga Automobilklubben).

Många intresserade var framme och tittade och ställde frågor. De fick med sig Motor-Magasinet och information om VolvoCupen.

Bra PR för klassen och bra jobbat av bröderna Hellsten. Helgens motorsport- och VolvoCupambassadörer!

Se Oskar och Edvin Hellsten tävla på Falkenbergs Motorbana lördag 14/6.

/VolvoCupen

Hellsten Cityrace